روز ۲شهریور۱۳۵۷ برای مأموران ساواک شاه، روز مهمی بود. آنها توانسته بودند بعد از سالها جستوجو و شکست اطلاعاتی بالاخره سید علی اندرزگو را به تله بیندازند.
دستگیری این روحانی جوان به کابوسی برای ساواک تبدیل شده بود و آنها هربار به یک قدمی اندرزگو میرسیدند، او از مهلکه گریخته بود. چند بار افراد مرتبط با اندرزگو دستگیر و شکنجه شدند، اما اگر اطلاعاتی هم از آنان بهدست آمده بود، اطلاعات سوخته بود.
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند